مقایسه زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی

زاویه سازی صورت با تزریق چربی


تزریق فیلر برای کانتور کردن صورت با بازگرداندن حجم به نواحی که علائم پیری یا تغییر شکل برخی ویژگی ها را نشان می دهند (مانند بینی و لب ها) استفاده می شود. برای افرادی که به دنبال راه حلی با ماندگاری طولانی تری هستند که شامل مواد خارجی نباشد، تزریق چربی، جوانسازی و زاویه سازی صورت مشابهی را بدون خطر رد شدن ارائه می دهد. حال سوال اینجاست که کدام یک از روش های تزریق ژل و چربی برای زاویه سازی صورت بهتر است؟


تفاوت های تزریق ژل و چربی

در حالی که هم تزریق چربی و هم تزریق ژل می توانند به طور چشمگیری علائم پیری را کاهش دهند و به حجم دهی و زیبایی صورت کمک کنند، اما این دو روش درمانی بسیار متفاوت هستند. هر دو روش درمانی برای پر کردن خطوط، صاف کردن چین و چروک ها و بازگرداندن حجم از دست رفته صورت بسیار محبوب هستند، اگرچه هر کدام مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که ممکن است یکی یا دیگری گزینه مناسب تری برای شما باشد. هر دو روش جوانسازی و زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی، نسبت به جراحی لیفت صورت سنتی کمتر تهاجمی هستند و می توانند نتایج قابل توجهی برای صورت را فراهم کنند.

تزریق چربی که به عنوان پیوند چربی یا انتقال چربی صورت نیز شناخته می شود، شامل برداشتن مقدار کمی چربی ناخواسته از ناحیه دیگری از بدن و تزریق آن به صورت است. از طرف دیگر فیلرها که به عنوان تزریق ژل شناخته می شوند، محصولات مصنوعی هستند؛ البته اصلی ترین ماده در این فیلرها هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد.


زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی

وقتی صحبت از جوانسازی و زاویه سازی صورت به میان می آید، بسیاری از افراد در مورد تصمیم بین تزریق چربی و تزریق ژل دودل هستند. اما برای انتخاب بین این دو روش ابتدا باید بدانیم زاویه سازی صورت و فک به چه صورت و با چه هدفی انجام می شود؟

هدف اصلی زاویه سازی صورت، فرم گرفتن آن، اصلاح تقارن صورت و زیبایی بخشی به ناحیه پایینی صورت می باشد. به طور کلی زاویه سازی صورت به افزایش حجم و اصلاح فرم چانه و همچنین خط فک و قسمت پایینی گونه ها اشاره دارد که معمولا توسط تزریق ژل و چربی انجام می شود. البته در صورت تشخیص پزشک، بسته به تغییراتی که قراراست انجام شود و شرایط فعلی صورت متقاضی، مانند اینکه فرد متقاضی صورت پری داشته باشد، ممکن است از روش های دیگری همچون هایفوتراپی، لیفت با نخ، بوکال فت یا تزریق بوتاکس نیز استفاده شود. این روش ها کمک می کنند تا زاویه های صورت به خوبی شکل بگیرند، عدم تقارن اصلاح شده، غبغب کاهش یابد و در نتیجه زیبایی صورت افزایش پیدا کند.


زاویه سازی صورت با تزریق ژل


✓  زاویه سازی صورت با تزریق ژل

همانطور که گفته شد، تزریق ژل به صورت توسط پرکننده های مصنوعی حاوی عناصری سازگار با بدن، برای افزایش حجم، فرم دهی و بر طرف کردن چین و چروک های پوستی انجام می شود. در زاویه سازی صورت با ژل، تزریقاتی از فیلر، معمولا هیالورونیک اسید، به نواحی فک و چانه که نیاز به رفع نواقص دارند انجام شده و فرم صورت به شکل دلخواه درخواهد آمد.

✓  زاویه سازی صورت با تزریق چربی

در روش زاویه سازی صورت با چربی، متقاضی باید در بدن خود چربی های اضافه داشته و حتما از سلامت جسمی کامل برخوردار باشد. چربی های اضافه از نواحی مانند شکم، ران، بازو و ... برداشته شده، مقدار زیادی از آن در قرایند خالص سازی و تصفیه دور ریخته می شوند، سپس چربی خالص در ناحیه فک و چانه تزریق می شود تا زاویه درستی در این نواحی ایجاد شود.


مقایسه زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی

•  زاویه سازی صورت با تزریق ژل، نسبت به انجام این روش با چربی ساده تر است زیرا برای تزریق چربی باید ابتدا نواحی از بدن بی حس شده و چربی های مورد نیاز برداشته شوند که گاها با کمی در همراه می باشد.

•  به دلیل مراحل اجرا و تهاجم بیشتر تزریق چربی، دوره نقاهت زاویه سازی با چربی طولانی تر از تزریق ژل بوده و عوارض جانبی جزئی اما بیشتری هم خواهد داشت.

•  اگر هیکل لاغری دارید، احتمالا متابولیسم جذب چربی در بدن شما بالا است، به همین دلیل برای زاویه سازی صورت تزریق ژل انتخاب بهتریست، زیرا ماندگاری بیشتری دارد.

•  از آنجایی که چربی از بدن خود فرد برداشته می شود، سازگاری بیشتری داشته و فرم طبیعی تری نیز به خود میگیرد، بنابراین اگر زاویه سازی صورت با نتیجه کاملا طبیعی می خواهید، روش تزریق چربی برای اینکار پیشنهاد می شود.

•  به این نکته توجه داشته باشید که در روش زاویه سازی صورت با تزریق چربی، پس از تزریق، مقداری از چربی های تزریق شده نیز در همان ابتدا توسط بدن جذب می شوند، بنابراین ممکن است پزشک حجم بیشتری چربی به صورت شما تزریق کند تا پس از جذب اولیه (حدود دو تا چهار هفته) نتیجه نهایی آن چیزی که می خواهید شود.


مقایسه ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی

ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق ژل بسته به نوع فیلری که استفاده می شود دارد و معمولا بین شش تا 12 ماه دوام دارد و برای حظ نتیجه طولانی تر به انجام چند جلسه نیاز است. ماندگاری زاویه سازی صورت با تزریق چربی بیشتر از تزریق فیلر و به طور میانگین در حدود 2 سال می باشد و در این مدت نیاز به ترمیم ندارد.

میزان جذب چربی تزریق شده به صورت، مانند سایر چربی های موجود در بدن می باشد؛ به این معنی که بعد از زاویه سازی صورت با چربی، اگر با رژیم غذایی یا ورزش لاغر شوید، چربی های بدنتان از جمله چربی تزریق شده نیز تجزیه خواهند شد. بنابراین اگر قصد لاغری یا رژیم گرفتن دارید، حتما زاویه سازی صورتتان را به تعویق بیاندازید، فعالیت های ورزشی سنگین نیز برای افرادی که زاویه سازی فک با تزریق چربی انجام داده اند توصیه نمی شود. اگر از تزریق ژل برای زاویه سازی صورت خود استفاده کرده اید، این نکته را بخاطر داشته باشید که مانند تزریق ژل به هر قسمت دیگر از بدن، باید سالی یک یا دو بار اقدام به ترمیم کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب
راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش
8 Jan 2023

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن وقت می گذاریم، برای پاکسازی پوست از جوش و لک علاوه بر روش های درمانی باید مراقبت های اساسی برای پیشگیری انجام دهیم.

ادامه مطلب
چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟
4 Feb 2021

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟

بسته به آناتومی بدن هر فرد و میزان استفاده از عضلات صورت با توجه به عادات رفتاری چروک های صورت بین 20 تا 30 سالگی شکل می گیرند، و چین و چروک های پیشانی اغلب از اولین چین و چروک های صورت هستند که پدیدار می شوند.

ادامه مطلب
تزریق چربی به لب
27 Jul 2020

تزریق چربی به لب

در این روش از چربی قسمت های دیگر بدن به عنوان پر کننده لب استفاده می کنند. تزریق چربی به لب به طور معمول شامل لیپوساکشن در نواحی مختلف بدن برای برداشت چربی جهت تزریق می باشد. این روش بدون ایجاد هیچ گونه برش یا زخم روی بدن یا لب ها قابل انجام است

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35