تفاوت مزوژل و فیلر زیر چشم

تفاوت مزوژل و فیلر زیر چشم


با اینکه نمی توان از پیری جلوگیری کرد، اما برخی روش های پزشکی کم تهاجمی می توانند علائم آن را بهبود بخشند که نتایج فوری و ماندگاری را ارائه می دهند؛ درمان مزوژل و تزریق فیلر از روش های رایج برای جوانسازی پوست هستند. هر دوی این روش ها تزریقی و با حداقل تهاجم و عوارض می باشند که در دریافت نتیجه با توجه به زمان، هزینه و روش اجرا، عالی عمل می کنند؛ اما سوالی که مطرح می شود این است که مزوژل و فیلر زیر چشم چه تفاوت هایی دارند؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نحوه کار و مواد مورد استفاده در دو روش را بررسی کنیم.


تکنینک زیبایی مزوژل

مزوژل Meso-Gel یک روش بازسازی پوست است که مواد مغذی پوست مانند غلظت بالا و فرموله شده ای از اسید هیالورونیک را توسط روش میکروتزریق به پوست تزریق می کند. ورود این مواد به پوست تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و ناهمواری ها در رنگ پوست، کم آبی پوست و چین و چروک را بهبود می بخشد. از مزوژل برای کاهش منافذ باز، رفع اسکار و لک در پوست نقاط مختلف بدن استفاده می شود، اما کاربرد رایج آن در پوست صورت و به خصوص زیر چشم می باشد. از آنجایی که مواد مورد استفاده در این روش حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است، باعث تقویت بافت پوست، خونرسانی بیشتر و در نتیجه رفع تیرگی و چروک های پوست خواهد شد. در واقع می توان روش مزوژل را ترکیبی از تزریق ژل زیر چشم مزوتراپی در این ناحیه در نظر گرفت.

مهمترین مزایای روش مزوژل عبارت است از:

•  تحریک تولید کلاژن

•  افزایش کیفیت و بافت کلی پوست

•  رفع خطوط ریز و چین و چروک

•  بهبود خاصیت ارتجاعی پوست

•  افزایش درخشندگی پوست

•  نتیجه بخشی بعد از اولین جلسه


مزوژل چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد انجام مزوژل زیر چشم حتی بعد از یک جلسه نتایج خود را نشان می دهد، اما برای دریافت بهترین نتیجه باید بعد از مشورت با پزشک، تعداد جلسات توصیه شده را انجام دهید. به طور معمول انجام 2 یا سه جلسه مزوژل کافیست، البته توجه داشته باشید که فاصله بین جلسات درمان باید حداقل 2 تا 4 هفته باشد. انجام مزوژل درد چندانی ندارد، اما اگر آستانه تحمل پایینی دارید، پزشک از یک بی حسی موضعی استفاده می کند، پس از بی حس شدن ناحیه مورد نظر، مقدار مورد نیاز مواد با تزریقات میکرو به تعداد زیاد در پوست انجام می شود. این تزریقات بسیار ریز بوده و عوارض جانبی چندانی ندارند، به همین دلیل فرد می تواند بعد از چند دقیقه به منزل یا محل کار خود بازگردد.


مزوژل یا فیلر زیر چشم


شباهت های مزوژل و فیلر زیر چشم

بالا رفتن سن، قرارگیری در معرض تابش خورشید، استفاده زیاد از لوازم آرایشی، آلودگی محیطی و بسیاری عوامل دیگر باعث ایجاد چین و چروک و مشکلاتی همچون افتادگی پوست زیر چشم می شوند. این ناحیه تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و به همین دلیل افراد با هر نوع مشکل پوستی در زیر چشم خود به دنبال راهی غیر تهاجمی و کم تهاجم برای درمان می گردند. مزوژل و فیلر زیر چشم هردو روش پزشکی زیبایی هستند که بدون جراحی و با کمترین خطرات به جوانسازی پوست صورت ئ سایر نقاط بدن کمک می کنند. شباهت های این دو روش به تزریقی بودن آنها و ورود مواد مغذی پوست از جمله اسید هیالورونیک می باشد. همچنین در خصوص عوارض جانبی احتمالی مزوژل و تزریق ژل زیر چشم می توان گفت که مشابه بوده و ممکن است باعث کبودی، درد خفیف و تورم شوند که حداکثر بعد از چند روز برطرف می شوند.

با توجه به نوع فیلر تزریقی و برند آن ممکن است مزایای متفاوتی را شاهد باشیم، اما به طور کلی نتیجه هر دو روش پوستی سفت و شاداب و بدون چین و چروک می باشد. ریج ترین کاربرد این دو درمان زیبایی، استفاده از آنها به طور مکمل و همزمان می باشد که هم چین و چروک های زیر چشم را پر کرده و هم کیفیت پوست این ناحیه را بهبود می بخشد.


مزوژل و فیلر چه تفاوت هایی دارند؟

در واقع تفاوت اصلی مزوژل و فیلر زیرچشم در کاربرد آنها می باشد، به این صورت که هدف از تزریق فیلر زیر چشن پر کردن فرورفتگی و چروک های موجود و هدف مزوژل روشن کردن و بهبود کیفیت ظاهری پوست می باشد. با اینکه ماده اصلی مورد استفاد در هر دو روش هیالورونیک اسید می باشد، اما فرق مزوؤل با فیلر زیر چشم این است که در این روش از موادی با خاصیت کلاژن سازی و آبرسانی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه نیز استفاده می شود. از طرف دیگر گفته شده که بعد از اولین جلسه درمانی هر دو روش نتایج سریعی را بروز می دهند، اما لازم به ذکر است که نتیجه تزریق ژل به زیر چشم فورا قابل مشاهده است اما مزوژل زیر چشم زمان و جلسات بیشتری برای دریافت نتیجه نیاز دارد.

همانطور که گفته شد اصلی ترین تفاوت مزوژل و فیلر زیرچشم در نتایج آنها است و به همین دلیل کاندیدهای متفاوتی نیز خواهند داشت؛ افرادی که قصد رفع فرورفتگی، افتادگی و چروک های پوست را دارند تزریق ژل را انتخاب کرده و افراد با هدف کاهش تیرگی، بهبود الاستیسیته و کاهش خستگی پوست صورتشان باید مزوژل را انتخاب کنند. به طور میانگین و در بسیاری از مراجعه کنندگان برای استفاده از این روش های جوانسازی مشاهده شده که عوارض جانبی تزریق ژل کمتر و دوره بهبودی آن نیز کوتاه تر از مزوژل بوده است.

از عوارض تزریق ژل چه می دانید؟
24 Apr 2022

از عوارض تزریق ژل چه می دانید؟

واکنش هر فردی به تزریق فیلرها متفاوت است، اما مهم است بدانید که هیچ خطر یا درد قابل توجهی در استفاده از این روش وجود ندارد. عوارض جانبی تزریق ژل معمولاً به ندرت رخ می دهند و معمولاً پس از گذر از دوران بهبودی از بین می روند.

ادامه مطلب
آیا لیفت با نخ روشی ایمن و بی خطر است؟
14 Mar 2022

آیا لیفت با نخ روشی ایمن و بی خطر است؟

روش لیفت با نخ بسیار ایمن می باشد، تقریباً هیچ خطری برای خونریزی یا عفونت وجود ندارد. این یک روش کم تهاجمی بدون نیاز به برش یا بیهوشی است و در صورتی که به یک کلینیک معتبر و دارای پزشکان ماهر و مجرب مراجعه کنید خطرات احتمالی آن نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ادامه مطلب
هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی
16 Jan 2022

هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی

اساساً هایفو و آر اف هر دو درمان های سفت کننده پوست غیرجراحی و غیرتهاجمی هستند که پوست را گرم کرده تا واکنش بازسازی کلاژن را در لایه های عمیق آن القا کنند. اگرچه هر دوی آنها ظاهر چین و چروک را کاهش می دهند، اما از فناوری های مختلفی برای این کار استفاده می کنند، بنابراین در برخی موارد، ممکن است یک روش مناسب تر از روش دیگر باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35